Jak prezentovat nemovitost?

Vizuální zhodnocení, skupony kupců

Způsob prezentace vaší nemovitosti rozhoduje o tom, jestli se potenciální kupující vůbec rozhodne k prohlídce. Jestliže budoucího kupujícího nezaujme vaše prezentovaná nemovitost hned na začátku, je vaše šance jako prodávajícího nulová.

Žijeme v době webové, a tak k tomu, abyste svoji nemovitost rychle prodali za cenu, kterou si představujete, musíte inzerovat zejména na internetu na takové úrovni, aby byla oslovena co nejširší skupina potenciálních kupců, tedy zájemců o právě vámi nabízený typ nemovitosti.

V dnešní době každý kupující vyžaduje foto. Někdy mě opravdu udivuje, jaké fotky prodávající či realitní makléři jsou schopni do inzerce dát.

Porozhlédněte se po své nemovitosti a proveďte vizuální zhodnocení. Ještě než začnete svoji nemovitost fotografovat, zkuste se na svůj byt či dům podívat kritickýma očima. Jsem přesvědčená, že se vyplatí investovat i do drobných zdokonalení celkového vzhledu. Než výsledná fotografie vznikne, vpusťte do bytu co nejvíce světla a přizpůsobte tomu i denní dobu. Při focení okolí domu si záběr přizpůsobíte jen těžko, ale i zde pomůže pár rad. Pokud se v blízkosti nemovitosti nachází park či jakákoli zeleň, určitě se ji pokuste zdokumentovat, vítanou fotografií je i pohled z okna bytu.

V textové části pak uveďte všechny podstatné informace o vaší nemovitosti. Važte slova typu „krásný, úchvatný…“. U jedné RK jsem dokonce četla v textu nadpis „vymazlený byt“. Je možné, že se to někomu líbí, ale kupec se nakonec stejně rozhodne podle praktických argumentů – počet a velikost místností, dopravní obslužnost, občanská vybavenost, možnost parkování, výhled do krajiny atd.

Pokud budete inzerovat na internetových stránkách,  připravte se, že některé poplatky za inzerci na nejnavštěvovanějších internetových stránkách či serverech nejsou zrovna nejlevnější. Nesmíte však litovat peněz. Můžete například své nemovitosti udělat vlastní internetové stránky. U mě mají prodávající prezentaci nemovitosti zdarma.