Nabízení ve více realitních kancelářích
Špatný nápad
Jste již otrávení a nebaví vás jednat s nesolidními zájemci. Zjišťujete, že na to zkrátka nemáte trpělivost ani čas. Neustále vám volají realitní kanceláře a vy, i když jste byli ze začátku zásadně proti, se rozhodnete, že to s nimi zkusíte.
SVĚŘIT CELÝ PRODEJ REALITNÍ KANCELÁŘI A ZBAVIT SE STAROSTÍ BY MĚLO BÝT LOGICKÉ.
Ale pozor, hlavně nepodléhejte dojmu, že když nemovitost svěříte více realitním kancelářím, tak jiprodáte co nejrychleji. Realitní kanceláře totiž inzerují na stejných internetových serverech. A tak se může stát, že vaši zájemci uvidí vaši nemovitost na jednom realitním serveru vícekrát, a i když se jim vaše nemovitost líbí, budí to v nich nedůvěru. A to může vašemu prodeji velice uškodit. Další věc je ta, že makléři ve snaze být konkurenceschopní na stejném internetovém portálu mění ceny.Např. váš dům nabízí čtyři makléři na stejném internetovém portálu za 2 000 000 Kč, další za 1 999 000 Kč a jiný za 1 900 000 Kč. A tak jsou kupující zmateni.
Příklad:
Šla jsem na prohlídku domu, který nabízelo více realitních kanceláři. Zájemci, kteří o ten dům měli velký zájem, se mě před domem zeptali – Paní Ožvoldíková, tento dům nabízí více realitek, nevíte proč? Je možné, že to majitel nemůže prodat? Je možné, že tam je nějaká vada? Nevíte, proč jsou tam různé ceny? Pan majitel opravdu neví, za kolik nemovitost prodat? Byla na nich vidět obava a důvěryhodnost prodeje tímto byla narušena.
Makléři z některých realitních kanceláří mají totiž normy, které musí měsíčně plnit – tzn. musí donést např. 8 nemovitostí za měsíc, a tak ve snaze plnit normu naberou nemovitost, naslibují a už se neozvou. Tím, že tuto nemovitost nabízí více realitních kanceláří, se o váš prodej nijak zvlášť nestarají.
Také se může stát, že když více makléřů nabízí vaši nemovitost, zavolá zájemce a řekne makléři, aby vyjednal s vámi slevu např.o 20 tisíc. Tento makléř ve snaze uzavřít obchod vám zavolá a vy řeknete, že je sleva možná. Za další dny zavolá ten samý zájemce ještě dalšímu makléři, aby s vámi vyjednal slevu o 30 tisíc. Vy z důvodu, že se první makléř neozval, slevíte o 30 tisíc. A tak může zájemce pokračovat s dalšími makléři a vy vlastně vůbec nezjistíte, že slevujete stále jednomu člověku. A nezjistí to ani makléři.
NEJLÉPE JE ZVOLIT JEDNU REALITNÍ KANCELÁŘ.
Makléř, který vám nemovitost nabízí, by se měl prodejem nemovitostí zabývat profesionálně a na plný úvazek. Nenechte se ukolébat argumentem prezentace realitní kanceláře. Váš makléř by měl být zkušený, důvěryhodný, vzdělaný v oboru realit, musí mít dobré komunikační schopnosti, musí mít dobrý přehled o trhu nemovitostí, musí být dostupný, přátelskýa přiměřeně asertivní a také by měl mít obchodní schopnosti.
Vždy mě dojímá, jak se někteří makléři chlubí, kolik jejich realitní kancelář prodává nemovitostí, ale už vám neřeknou, že oni sami žádnou nemovitost neprodali.