Jak připravit nemovitost k prodeji?

První dojem, útulnost, neverbální komunikace

Lidé mají rádi hezké a upravené věci a také často posuzují nemovitost podle prvního dojmu. Vzhled je jedním z prostředků neverbální komunikace a v souvislosti s prvním dojmem hraje významnou roli.

Nemovitost, o kterou se pečuje, potvrzuje požadovanou cenu, zatímco neupravená a zpustlá nemovitost přímo vybízí, aby si zájemci řekli o slevu. Někdy při rozhodování vašich kupujících hrají roli i maličkosti, zvláště pokud mají na výběr z několika nemovitostí. Přitom úpravy a změny, které můžete provést na své nemovitosti, nejsou vůbec drahé a nemusí vás stát ani moc peněz – úklid, oprava světel, vyvětrání místností, jednoduché vymalování vybraných místností, nátěr dřevěného plotu, vyklizení nepořádku.

Zdánlivě malý problém, jako jsou počmárané zdi, působí na kupujícího silně negativně a mohou ho zcela odradit od koupě. V podstatě se nejedná o nic jiného, než že se vaše nemovitost uklidí, zútulní a zkrášlí doplňky. Jde o to, aby vaše nemovitost působila čistě, prostorně, úhledně a atraktivně.

NEMASKUJTE NEDOSTATKY, PRÁVĚ NAOPAK – SNAŽTE SE JE ODSTRANIT A VYZDVIHNOUT POZITIVA.

Upravená nemovitost se prodá o 78 % rychleji než nemovitost bez úprav a několik tisíc korun a trochu práce, kterou investujete do jejího vylepšení, zvýší její prodejní cenu o 60 až 90 tisíc korun.